Ako imate utisak da ste često neshvaćeni, da su vaše namere pogrešno protumačene, verovatno je došlo do problema u komunikaciji. Rezultat može biti da vas osobe s kojima ste svakodnevno u kontaktu, doživljavaju kao strogu, hladnu osobu. Posledično, kolege i poznanici često mogu da imaju iskrivljenu sliku o vama i da vas ne doživljavaju na pravi način. Rešenje se najčešće krije u promeni tona komunikacije. U nastavku sa vama delimo savete za što bolje sporazumevanje sa okolinom.
NE PROPUSTITE: Kako da se pripremite za razgovor za posao
Greške u komunikaciji mogu doprineti pojavi problema u međuljudskim odnosima. Propusti u komunikaciji nastaju uglavnom nenamerno, a posledice mogu biti dugoročne. Da biste izbegli međusobno nerazumevanje i stvaranje lošeg prvog utiska, obratite pažnju na sledećih par saveta za bolju komunikaciju:
Potrudite se da jasno iskažete svoje misli, bez mnogo digresija. Digresije odvlače pažnju od poente originalne izjave, pa se sagovornik može izgubiti u moru informacija. S tim u vezi, nemojte uvijati glavnu temu u bezbroj manjih pričica i anegdota – desiće se da sagovornik izgubi pažnju i, bez loše namere, ne opazi poentu razgovora. Jasno recite šta želite jer ćete u suprotnom ostati neshvaćeni, a sagovornik zbunjen. Direktna komunikacija je ključna za dobre odnose na poslu, ali i u svakodnevnoj komunikaciji sa najbližima.
Ako vas doživljavaju kao osobu kratkog fitilja koja je uvek namrgođena - obratite pažnju na ton kojim se obraćate. Nekad nismo ni svesni kako zvučimo i da smo mahinalno povisili glas. Tokom narednog razgovora, obratite pažnju na ton i brzinu kojom pričate. Ponekad se povišen ton i brz tempo razgovora, mogu shvatiti kao neprijateljsko obraćanje, pretnja ili grdnja. Takva komunikacija počne da liči na svađu i, samim tim, je nepoželjna. Jednolična i preterano ozbiljna komunikacija, može se razumeti i kao nedostatak empatije, te će svakako doprineti razvoju i opstanku tenzije.
Ukoliko ste neraspoloženi, potrudite se da netrpeljivost vežete za osobu koja je „zaslužuje“, a ne za osobu nad kojom možete demonstrirati moć. Nije fer prema vašim ukućanima da se istresate na njih, ukoliko ste imali težak dan na poslu. Nakupljanje tenzije u sebi, takođe će dovesti do neželjene kulminacije nezadovoljstva. Bilo da ste osoba koja je besna, ili osoba koja trpi nečiji bes, pokušajte da rešite konflikt u pravo vreme, i na pravom mestu.
Obratite pažnju na sagovornika, na govor tela i na poruku koju vam upućuje. Ako pažljivo posmatrate, lako ćete moći da prepoznate kad komunikacija teče prirodno, bez problema. Potrudite se da konflikata bude što manje, budite prisutne u trenutku i osvestite svoje, ali i stanje osobe s kojom komunicirate. Na taj način će vas sagovornik doživeti kao osobu kojoj je zaista stalo i ceniće vaše zalaganje.
NE PROPUSTITE: Kako da procenite nečiji karakter na osnovu rukopisa
Pokušajte da kontrolišete svoje emocije. Ipak, glavni cilj jeste da ostanete prirodni i svoji prilikom svake komunikacije. Pokažite dobru volju jednostavnim osmehom. Osmeh je poprilično moćan aksesoar, za ulepšavanje teškog dana - bilo da ste na strani koja osmeh vidi, ili na strani koja osmeh pruža.
NAJPOPULARNIJI Komentari