Ukoliko planirate svoj mesečni budžet, onda je svakako značajna stavka redovan odlazak u supermarket i kupovina potrebnih namirnica. To mogu biti manje kupovine na svakih par ili nekoliko dana, mogu biti nedeljne, ili pak velike mesečne nabavke. Svakako, supermarketi su odavno postali mesta gde možemo nabaviti sve "od igle do konca", ili kako to neki kažu - i ono što nam treba i što nam ne treba. I zaista, pored neophodnih potrepština, u našoj potrošačkoj korpi se često nađe gomila artikala za koje tek kad stignemo kući shvatimo i da nam nisu bile potrebne, i da bi bilo bolje da smo zažmurili na neku od atraktivnih ponuda. A to, kako su određeni artikli postali atraktivni nama kupcima u toj meri da ih kupujemo i kada za njima ne postoji realna potreba, izgleda je postala "umetnost" za sebe - u pitanju su mali trikovi velikih majstora, marektinške majstorije koje su dobro osmišljene kako bismo trošili što više. U tom slučaju, konačna cifra na našem računu uvek bude viša od planirane, a to svakako u konačnici i te kako utiče na naš kućni budžet.
Stoga predlažemo da u nastavku saznate detaljnije o tome kojim se sve trikovima služe poslodavci u supermarketima kako bismo potrošili više novca.
NE PROPUSTITE: Kako da povećate produktivnost - jednom za sva vremena?
1. Da krenemo od samog početka, a to je od samog ulaza. Na ulazu u supermaket treba da izaberemo korpu odnosno kolica koji će nam služiti tokom kupovine za odlaganje namirnica. Ukoliko smo zaista ušli samo "na brzinu" da kupimo sitnicu-dve, onda ćemo odabrati malu košaru, međutim ukoliko nam je iole potrebno više namirnica, sasvim izvesno ćemo odabrati velika kolica. To radimo pre svega zbog svoje udobnosti, jer nam je lakše da guramo kolica tokom kupovine, nego da nosimo korpu u ruci. Ipak, evo šta kažu istraživanja - Martin Lindstrom, kako prenosi Brightside, je naveo upravo jednp takvo u svojoj knjizi Brandwashed: Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and Persuade Us to Buy - odabir većih kolica prilikom kupovine je rezultiralo da su kupci kupovali za čak 40 % više artikala!
2. Takođe, kada god postoje specijalni povodi tj. periodi u godini, kao što su Božić, Uskrs, Dan Zaljubljenih, Osmi mart itd, u supermarketima uvek postoje izdvojene ponude, koje izgedaju i te kako primamljivo. Često se one odnose na konditorkse proizvode u posebnim pakovanjima, pa naš izbor poklona za pomenute prigode bude upravo njima motivisan, iako nismo primarno zbog toga krenuli u kupovinu.
3. Sledi stavka koja vam je sigurno poznata - ne idite u nabavku u supermarket kada ste gladni! Naučno je dokazano da ćete pazariti mnogo više, kao i da ćete kupovati slatkiše i nezdrave grickalice u znatno većoj meri.
4. Potom, sigurno ste nailazili na promocije iliti degustacije po radnjama - sokova, suhomesnatih proizvoda, sireva, voćnih jogurta... Neverovatna je brojka koja kaže da na taj način promet određenih artikala, onih koji su na promociji, može da se poveća za famoznih između 600 i 2000 %! Ovaj podatak se objašnjava i time što kad nešto probamo besplatno, često se osetimo neprijatno, pa tu neprijatnos nadomestimo time što se odlučimo i da kupimo taj artikal.
5. Posebna strategija je osmišljena za one porodične kupovine u koje idemo zajedno sa decom. Naime, slatkiši, grickalice, sokići, sve je to posloženo na nižim policama - onim koje su dostupne i deci i lako mogu da ih dohvate. Još jedan interesantan podatak - na pakovanjima pojedinih artikala često su fotografije animiranih likova, naravno poznatih deci, što takođe dodatno utiče na kupovinu istih. Upravo zbog toga su u Čileu i Meksiku zabranjeni ovakvi dizajni, i to u cilju smanjenja gojaznosti kod stanovništva.
6. Takođe, svima su nam poznate akcije sa većim pakovanjima, u kojima su recimo tri artikla, a jedan dobijamo u tom slučaju navodno besplatno. Ono što je matematički tačno jeste da je zapravo svaki proizvod na popustu 33%. Ovo takođe može uticati na veću potršnju, a ono što je savet jeste da dobro promislimo da li nam je veća količina određenog artikla zaista potrebna, pogotovo ako su u pitanju namirnice kojima je kratak rok upotrebe, pa se na kraju dešava i da ne stignemo da ih potrošimo na vreme, što je u tom slučaju čist gubitak u pogledu utrošenog novca.
7. Pažnju treba da obratimo i na online kupovine, jer često nas prilikom iste obaveste da je besplatna dostava ukoliko potrošimo određenu sumu novca. Tu smo u opasnosti da upadnemo u zamku da potrošimo mnogo više nego što smo planirali jer "jurimo" besplatnu dostavu, umesto da pazarimo koliko smo planirali i regularno platimo dostavu, što će opet najverovatnije biti značajno manji izbos nego u prvobitnom slučaju.
8. U supermarketima često menjaju mesta nekim osnovim namirnicama poput jaja, na taj način primoravajući vas da se šetkate između rafova, i usput kupite što više namirnica. Na istoj liniji je i trik da se odeljenje sa pekarom uvek nalazi na samom kraju radnje - pa dok dođete do njega, opet pokupujete i potrebno i nepotrebno.
9. I naposletku, još jedan trik - brojini artikli stoje tik uz samu kasu, a treba da motivišu impulsivnu kupovinu neposredno pre nego što završimo sa nabavkom.
NE PROPUSTITE: 6 važnih stvari kojih treba da se setite pre kupovine tepiha
Da li su vam neki od ovih trikova već bili poznati? Svakako, verujemo da ćemo svi zajedno nakon ovih informacija biti mudriji kada idemo u supermarket u nabavku.
NAJPOPULARNIJI Komentari