Učionica, razred, škola, i ja, učiteljica. Na početku karijere , sa puno entuzijazma, pre svega, doživljavala sam svoj posao kao najlepši posao. Radiš sa zdravom decom, nasmejanom, aktivnom. I radila sam ga u školi u kojoj sam i sama bila đak. Veoma brzo sam shvatila da istovremeno radim i sa njihovim roditeljima. Već u startu imala sam dosta izazovnih situacija sa roditeljima koji nisu razumeli na koji način radim i zbog čega primenjujem određene metode u radu sa njihovom decom. Jaz i nerazumevanje bili su sve veći i meni se činilo da polako postajemo dva fronta, roditelji i ja.
U današnjoj kolumni, pričamo o tome kako moć vizualizacije nije dovoljno potrebno nam je znanje i otvorena, produktivna komunikacija da bi dostigli životne ciljeve!
Kolumnu piše: Tatjana Čihorić Šerfeze , učiteljica i psihoterapeut
I sama roditelj ali i tragalac za istinom, već sam imala iskustva u radu na sebi, baveći se meditacijom i yogom. Od svoje učiteljice yoge, Vesne Lalić, čula sam za kliring i školu kliringa. Ona je, u to vreme, završavala obuku, tako da sam imala priliku da budem među prvim njenim klijentima. Utisak koji su na mene, ostavile prve sesije bio je fantastičan. Osećanje rasterećenosti, jasnoća u mislima, značajni zaključci. Već nakon nekoliko sesija osećala sam se sigurnije i spremnije da se suočim sa izazovima svog posla. Naročito u komunikaciji sa roditeljima. Stekla sam bolju sposobnost da slušam drugog, da mi pažnja bude bolja i više obratim pažnju na sagovornika. Kao posledica toga imala sam vidno poboljšanje u komunikaciji sa roditeljima dece koju učim. Veći stepen razumevanja i spremnost na njihovu saradnju.
Veoma brzo sam shvatila kakve su mogućnosti kliringa kao metode rada na sebi. Ono što me posebno nadahnulo da nastavim da se bavim ovom metodom, jeste što dijalog oči u oči. Nema nikakvog zamišljanja, vizualizovanja i čekanja da se nešto desi. Oči u oči, odnosno, direktno suočavanjem sa klirerom ( osoba koja daje sesiju kliringa).
To je bilo ključno, za mene!
Jer samo direktnim suočavanjem i otvorenošću možemo nešto uraditi na sebi.
Sve ono što se nalazi u nama biva i na svesnom i na nesvesnom nivou. Kliring je metod koji, baš taj , nesvesni deo, osvešćuje i pruža nam mogućnost da se sami, svesno suočimo sa svojim duboko zakopanim emocijama, problemima, traumama , strahovima i svim drugim stvarima koje nas koče.
I tako „ bez škole šta bi ja?“ ponovo se vratih u školu, sada školu kliringa. Desimir Ivanović trener kliringa i rukovodilac škole, pružio mi je tu mogućnost da naučim ovaj metod. Kliring spada u domen psihoterapije ili lečenje govorom, pri čemu razgovor između psihotarapeuta i klijenta ima za posledicu poboljšanje opšteg mentalnog stanja klijenta.
Danas, nakon završene škole kliringa, nastavljam da radim na sebi i pomažem drugima da poboljšaju sopstvene komunikacije i svoj život. Jer komunikacija je osnova svakog odnosa. Bilo da se radi o poslovnom, partnerskom, prijateljskom, rodbinskom… Kroz komunikaciju uspostavljamo relacije sa ljudima i razvijamo odnos. Ulažemo emocije i volimo. Zato je komunikacija najvažnija a kliring upravo, u sesijama čisti (kliring) naše komunikacije i uspostavlja dobar komunikacioni tok, koji rezultira razumevanjem.
Trenutno, kao učiteljica sa dvadestpetogodišnjim iskustvom, imam sve bolje i bolje generacije dece i roditelja. Jedna sam od retkih koja može da se pohvali dobrom komunikacijom i saradnjom sa roditeljima. Bila sam u svim strukturama u svojoj školi i radila u Klubu roditelja, Savetu roditelja, Crvenom krstu. Za rad sa različitim grupama roditelja, naročito iz najnižeg sloja i marginalizovanih grupa, potrebno je dosta strpljenja i dobra sposobnost komunikacije. Sa kliringom komunikaciske veštine se razviju do te mere da nijedna komunikacija ne predstavlja problem ili napor. Jednako dobro komunicirate i sa saradnicima, šefovima, direktorima, porodicom ili slučajnim prolaznikom.
Kolumnu piše: Tatjana Čihorić Šefeze učiteljica i psihoterapeut
Kontakt psihoterapeuta: tcihoric@gmail.com
NAJPOPULARNIJI Komentari