Svima nam se desilo da u kupovinu ponesemo spisak i opet potrošimo više nego što smo planirali. Nekoliko dana kasnije, dok gledamo u prazan novčanik, razmišljamo o proizvodima koji nam uopšte nisu bili potrebni, ali smo ih svejedno kupili. Nervozni smo i razočarani u sebe, jer očigledno ne držimo kontrolu nad finansijama i uvek prekoračimo određeni budžet. Ipak, možda se krivica ne krije samo u našoj šoping groznici. Cilj dobrog marketinga jeste da nas privoli na kupovinu i kompaniji obezbedi veći profit. Šta je to neuromarketing i kako menja našu percepciju kupovine, saznajte u nastavku teksta.
NE PROPUSTITE: Kako da izgradite intuiciju i verujete svojim instinktima
Kada uđete u market ili butik, prva pomisao vam svakako nije da razmišljate kako su artikli raspoređeni i zašto je to baš tako. Posebno ukoliko ste fokusirani na pronalaženje jednog određenog proizvoda, dekor i raspored su vam poslednji na pameti. Ipak, ako pomnije osmotrite rafove i obratite pažnju na atmosferu u prodavnici, stvari će postati malo jasnije.
Obratite pažnju na muziku. U maloprodajnim objektima će se uvek čuti prijatna muzika, zbog koje ćete poželeti da se u samoj prodavnici zadržite malo duže. Slično kao kada vas pesma pogodi u kafiću ili klubu. Sem što uživate u notama, istovremeno obavljate i obavezu - kupovinu. Za vreme novogodišnjih praznika, sa zvučnika će dopirati praznične pesme, a u vreme letnjih meseci - lagana muzika koja podseća na more, odmor i relaksaciju. Iako izbor muzike deluje logično, reč je o veštom triku neuromarketinga.
Slična priča je i sa rasporedom proizvoda na rafovima, u prodavnicima mešovite robe ili buticima. U butiku ćete pored vešalice sa kupaćim kostimima, često pronaći korpu sa japankama, koje su na akciji. Sled misli je logičan, ako tragate za kupaćim kostimom, verovatno vam je potrebna i obuća, posebno ako je upravo na popustu. Iako ovakav raspored artikala deluje kao brižnost prodavaca, reč je o još jednom marketinškom triku. Sitince koje se nalaze na samoj kasi, tu su s razlogom. Dok čekate u redu, morate nekako da "ubijete vreme". Prisetite se samo koliko ste puta na kasi u korpu dodali čokoladu, žvake, bombone, brijač, flaster ili upaljač.
Online kupovina nije lišena marketinških trikova. Dok kupujete online, stalno vam sa strane iskaču novi predlozi, popusti i akcije. Dok kupujete jedno, misli vam već lete ka novom artiklu. Nakon obavljene kupovine, socijalne mreže su nam često zatrpane informacijama o istim ili sličnim proizvodima. Online tržište ponekad zna da bude prilično naporno u svojoj asertivnosti, ali nas retko šta može zaustaviti u najlakšem načinu kupovine.
NE PROPUSTITE: Kućna pomoćnica - da li joj je mesto samo na dvorovima i u holivudskim filmovima?
Sledeći put kad prekoračite zacrtan budžet, nemojte biti previše oštri prema sebi. Neuromarketing za cilj ima fokus na vaš um. Ako vam trgovci i natpisi uporno napominju da će vam akcija dugoročno uštedeti novac, teško se odupreti takvom savetu. Prijatna atmosfera tokom šopinga, učiniće da poželite duže da se zadržite u prodavnicama, pa će vam vreme proleteti. Sve su to sitni trikovi naprednog neuromarketinga. Iskoristite razotkrivene trikove i uštedite koji dinar. Vaš novčanik će vam biti zahvalan!
NAJPOPULARNIJI Komentari