Ne verujte baš svemu što vam se plasira na malim ekranima, bilbordima i stranicama poznatih modnih magazina.
Iza, ili bolje reći NA savršenim licima i telima manekenki i fotomodela nalaze se slojevi i slojevi fotošopa, a iza brojnih ,,istina'' u koje verujemo kada je kozmetika u pitanju stoje milioni i milioni uloženi u dobar marketing.
Pročitajte i: RAZBIJAMO NAJČEŠĆE MITOVE KADA JE U PITANJU ŠMINKANJE
Zato, pre nego što postanete ,,reklamožder'' koji čim vidi neki novi dobro promovisan proizvod trči da isti i kupi raspitajte se putem nekih drugih izvora o njegovom kvalitetu. Tu su sve popularnije blogerke i vlogerke koje sa vama iskreno dele utiske o brojnim proizvodima upozoravajući vas na one koji nisu baš tako bajni kao što proizvođač tvrdi.
Mi vam u današnjem tekstu otkrivamo 9 mitova u koje su vas marketinške kampanje ubedile da verujete.
MIT #1: Što je brend poznatiji/skuplji to je proizvod kvalitetniji - Ne - to samo znači da konkretni brend ima puno novca koji može da uloži u reklamiranje svog proizvoda i rastrubi vest o njegovom postojanju na sve moguće načine tako da čak i devojka iz nekog afričkog plemena čuje za njega. A mnogo potrošneog novca na reklamu, često povuče i veću cenu proizvoda.
Efikasnost i kvalitet proizvoda isključivo zavise od njegovog hemijskog sastava, a ne od brendaili cene.
MIT #2: Postojanje kreme koja će izbrisati bore sa vašeg lica - Kada se jednom na licu pojave bore teško da ćete naći čudotvornu kremu koja će ih izbrisati. Ipak, ono što anti-aging oznaka na kremi može da vam ponudi jeste bolja fleksibilnost kože, sprečavanje pigmentacije i samim tim manja vidljivost bora. Ove kreme mogu da poprave stanje, ali ne i da vrate mladost vašoj koži. Žene koje ih reklamiraju nemaju godine koje su označene na pakovanju, u to budite sigurni.
Pročitajte i: NAPRAVITE PARFEM PO SVOM IZBORU - KOZMETIKA IZ KUĆNE RADINOSTI
Naravno, to ne znači da treba da batalite negu kože lica i služite se samo vodom, ali treba da budete svesne da se čudo neće dogoditi. Jako je bitno da na prvom mestu kožu lica negujete na pravi način i ne izlažete je štetnim efektima kao što su sunce, vetar i sl. Takođe, neophodno je da negu prilagodite svom tipu kože i shodno njenim sklonostima birate tipove krema (za suvu/masnu/osetljivu kožu i dr).
MIT #3: Krema može da ukloi celulit - Da je ovo istina Photoshop bi lepo mogao da nestane sa kugle zemaljske, ali nažalost to nije baš tako. Ne postoji čudotvorna krema koja će ukloniti ,,narandžinu koru''.
Da, neki proizvodi mogu da doprinesu njenom smanjenju, ali da biste umanjili količinu celulita neophodno je da drastično promenite svoj stil života - dakle, zdravija ishrana i daleko više fizičke aktivnosti. Znamo da je to istina koju ne želite da čujete, ali bolje to nego da uludo bacate novac na kreme i nastavljate da jedete čips ispred tv ekrana.
Dakle, kreme i slične mazalice za borbu protiv celulita mogu da pomognu vašoj borbi sa celulitom, ali ne mogu da budu vaše jedino ,,oružje''. Samo ,,napad'' iz više izvora i sa više udruženih saveznika (ishrana, vežbe, masaže, kreme) može da eliminiše neprijatelja!
MIT #4: Solarijum je bezbedan - Ovo je mit u koji zaista treba da živite u dubokoj šumi pa da u njega verujete.Svetska zdravstvena organizacija je već toliko puta apelovala na zaobilaženje solarijuma u širokom luku, a čak se pominje i uvođenje zakona koji će solarijume proglasiti nezakonitim! Pa vi vidite da li ćete sledeći put poverovati da vam se ništa loše neće desiti nakon ,,prženja''.
Ako baš želite preplanuo ten poslužite se proverenom kremom za samopotamnjivanje. Možete je čak napraviti i same!
MIT #5: Organski proizvodi su daleko efikasniji od ,običnih'' - Proizvod označen kao organski obično daleko više košta nego ,,obični'', a zapravo retko kad daje toliko bolje rezultate. Činjenica je da ovakvi proizvodi ne sadrže hemijske agense koje mogu imati ,,obični'', ali treba da znate da to što nemaju neke sa spiska, često sadrže druge hemikalije koje služe da sačuvaju organske proizvode od propadanja. Samo pročitajte spisak supstanci na deklaraciji.
Naš savet je da pre nego što se odlučite za kupovinu bilo kog proizvoda - bio on organski ili ne - konsultujete dermatologa ili drugog stručnjaka ili osobe od poverenja koje su ga probale (opet tu na scenu stupaju blogerke i vlogerke, kao i prijateljice).
MIT #6: Krema za zaštitu od sunca se koristi samo na plaži - Kozmetičke kuće koje promovišu ovakve proizvode zapravo i ne žele da vas ubede da njihovu kremu/ulje/losion treba da koristite samo na plaži, ali činjenica da potrošači ove proizvode masovno kupuju samo neposredno pre odlaska na letovanje, nekako je navela proizvođače da takvu sliku i stvaraju. Dakle, za postojanje ovog mita ste krivi vi.
Istina je zapravo daleko drugačija - sunce je štetno tokom cele godine i zato je neophdno da kožu uvek štitite od UV zračenja, pa čak i zimi ili kad je vreme oblačno!
Ne porpustite: KUĆNO PRAVLJENA KOZMETIKA - ZAŠTITA OD SUNCA
MIT #7: Šampon može da spreči opadanje kose - Ne postoji čudotvorni šampon koji će zaustaviti opadanje kose, jer zapravo nijedan od njih ne držite dovoljno dugo na glavi da bi se stvorio ikakav efekat. Svrha svakog šampona je jednostavno i prosto - pranje kose i temena. Proizvodi koji mogu da utiču na stanje kose jesu balzami, maske, ulja i drugi slični tretmani koji zahtevaju duže držanje na kosi.
Svakako, upotreba kvalitetnog (ne nužno i skupog) šampona je itekako požljena jer itekako utiče na sveukupno stanje kose.
Pročitajte i: SVE ŠTO TREBA DA ZNATE O LIČNOJ HIGIJENI - MITOVI I ZABLUDE
MIT #8: Farbe koje ne oštećuju kosu - Ono što svaka farba za kosu radi jeste da uklanja prirodni pigment i boji kosu veštačkom bojom. Ovaj proces narušava strukturu vlasi i zato je nemoguće da postoji farba koja će vam dati trajnu novu boju, a da ne ošteti kosu. Naravno, to ne znači da treba da odustanete od eksperimentisanja sa izgledom svoje kose, ali treba da znate da, ukoliko se odlučite na ovaj korak, morate da svojoj kosi pružite dodatnu negu. Farbana kosa može da bude lepa i zdrava, ali samo ako je uz farbanje negujete na pravi način.
NAJPOPULARNIJI Komentari