Komunikacija je ključni element kvalitetnih međuljudskih odnosa. Bez dobrih komunikacijskih veština, ljudi mogu doživeti nesporazume, sukobe i probleme u svojim odnosima. Srećom, komunikacijske veštine se mogu razvijati i poboljšavati s vremenom.
U nastavku su opisane neke ključne strategije koje možete primijeniti kako biste poboljšali svoje komunikacijske veštine.
NE PROPUSTITE: Šta treba uzeti u obzir pre otvaranja kozmetičkog salona?
Izražavajte empatiju
Empatija je veština koja uključuje razumijevanje i saosećanje s tuđim osećanjima i potrebama. Kada izražavate empatiju, pokazujete drugoj osobi da ste otvoreni za razumevanje njenog pogleda na svet i da vam je stalo do nje. Empatija takođe pomaže u izgradnji poverenja i kvalitetnijim odnosima.
Važno je stvoriti jasnu granicu empatije, jedno je saslušati nekog dok govori o sebi bez prekidanja i reći da razumemo njegov pogled na svet. Jasno je da ako osoba greši i naše stanovište se ne slaže treba ga izraziti, uz poštovanje. Ukoliko nas osoba pred nama zamoli za savet, zainteresuje se dublje za naše viđenje stvarnosti i iskustvo tada treba pružiti pomoć ako osećamo da treba. Previše empatičnosti u smislu ne postavljanja jasne granice pred sagovornika pretvoriće vas u besplatnog psihoterapeuta i iscrpeti vam energiju, zato je važno održati pribranost i postaviti granice.
Naučite da slušate druge
Slušanje je važna komunikacijska veština koja uključuje pažljivo slušanje i razumevanje onoga što druga osoba govori. Kada aktivno slušate, to znači da se koncentrišete na ono što govornik govori i obraćate pažnju na govor tela, ton glasa i druge znakove.
Ponekad odlutamo u mislima, razmišljamo o problemima koji nas muče, o ručku, deci, privatnim obavezama... To je sasvim normalno ali ako je učestalo stvorićemo sebi problem. Bolje je ostati u sadašnjem trenutku u toku komunikacije kada bi jasno prepoznali ponašanje druge osobe i osetili da li su njene namere ispravne, u suprotnom nikada nećemo biti sigurni da li je osoba pred nama sposobna za ono kakvom se predstavlja.
Postavljajte jasna pitanja
Postavljanje pitanja je još jedna važna komunikacijska veština. Međutim, važno je postavljati pitanja s ciljem. Umesto postavljanja površnih pitanja koja ne doprinose razumevanju, postavljajte pitanja koja će vam pomoći da bolje razumijete situaciju i potrebe druge osobe. Na taj način možete uspostaviti dublju vezu s drugom osobom i razviti kvalitetnije odnose.
Pokušajte da se odvojite od svakodnevih tema, otvoreno pitajte sve što vas zanima. Vežbajte otvorenu komunikaciju sa bliskim ljudima, na početku će vam tako biti lakše i postepeno ćete se osloboditi straha tako da i u poslovnom okruženju otvoreno postavljate pitanja i brže dolazite do rešenja problema.
Stopirajte loše misli
Da se razumemo u svakom procesu razvijanja sebe mi se susrećemo sa lošim mislima. Nemojte dozvoliti da obeshrabrite sami sebe, budite sebi podrška i verujte u proces sticanja novih komunikacionih veština.
Prekinite svesno tok loših misli, svaki put kad dođe negativna misao vi se setite nečeg pozitivnog što ste uradili i na taj način ohrabrite sebe.
Vežbajte nekonfrontacijski način komunikacije
Kada se suočavate s sukobom ili neugodnom situaciom, važno je vežbati nekonfrontacijski način komunikacije. To znači da umesto optuživanja druge osobe ili napada, govorite o svojim osećanjima i potrebama. Jasno izražavajte osećanja koja se u vama bude ali ne kroz plač i frustraciju već direktno recite ''Mislim da me ne poštuješ kada se ponašaš tako i tako, osećam se loše zbog toga. Zašto to radis? ,, na taj način dolazite brže do rešenja problema.
Pored toga treba uvek osvestiti svoje ponašanje, važno je da govorite jasno, da sedite ili stojite uspravno i ne skrećete pogled prilikom razgovora sa osobom ispred sebe.
Možete vi to!
NAJPOPULARNIJI Komentari