Rad od kuće je dobro poznat ljudima širom sveta i izgleda privlačno jer ne morate da trošite vreme u jutarnjim časovima na gužvu u saobraćaju, sređivanje za posao i možete uživati u miru i udobnosti svog doma uz omiljeni ukus kafe započinjući svoju smenu. Međutim, na duže staze rad od kuće mnogobrojnim ljudima stvara dodatnu količinu stresa tako da postanu napeti, anksiozni i zaista se pojavljuju problemi sa mentalnim zdravljem. Mi smo rešili da otvoreno porazgovaramo o ovoj temi sa psihoterapeutima, kako bi nam pomogli da ojačamo svoje mentalno zdravlje prilikom rada od kuće.
Pitali smo se kako sačuvati mentalno zdravlje prilikom rada od kuće i pronašli smo odgovore!
NE PROPUSTITE: Kako zarađivati putem društvenih mreža?
Napravite listu nedeljnih obaveza
Obično nam prilikom rada od kuće zadaju dodatne poslove što nadređeni što kolege sa kojima sarađujemo, tako da ostajemo prekovremenom za kompijuterom i čini nam se da postepeno gubimo svoj privatan život. Niko nam ovo ne radi namerno, zapravo kako nismo u kancelariji ljudi oko nas nemaju uvid u to koliko smo mi zauzeti u toku smene i dodaće na naš spisak obaveze koje će u nama povećati količinu stresa, jer znamo da zapravo nemamo vremena za njih. Zato je najbolje da bez rasprave dođete do vremena za sebe i izborite se za sebe praveći nedeljni raspored.
Pošaljite svojim kolegama i nadređenim svoj nedeljni raspored ili još bolje napravite u jutarnjim časovima svoj dnevni raspored i pošaljite ga svima mejlom, kako bi imali uvid u to koliko ste zauzeti i kako na listu vaših obaveza ne bi dodavali nove poslove.Imaćete dovoljno vremena da se kvalitetno posvetite svojim poslovnim zadacima i pritom će se smanjiti količina stresa, tako da sa osmehom na licu završite sa svojom radnom nedeljom.
Odmorite se
Jedna od glavnih mana prilikom rada od kuće je činjenica da proveravamo mejlove i nakon radnog vremena i da u sred večeri otvorimo laptop kako bi proverili još neku sitnicu u vezi posla. Nismo ograničeni na kancelariju i nosimo u glavi posao tokom celog dana, gubimo lagano pojam o radnom vremenu. Zato kada rešite da odmarate nemojte na svom telefonu pregledati poštu i razmišljati o tome možete li danas još nešto da odradite, zamislite da je vaš posao ostao u kancelariji. Bilo bi dobro da imate radni sto u uglu prostorije i da ne sedate više za njega, kada završite sa poslom. Na taj način ćete u svojoj glavi stvoriti lažan osećaj kancelarije i nećete se svako malo vraćati na poslovne aktivnosti, dok odmarate, kuvate ili gledate film.
Ostanite povezani sa ljudima
Svi navikenemo na određeni tempo života i u jutarnjim časovima se sredimo pred ogledalom, odemo na posao i usput zakažemo kafu sa najboljom prijateljicom nakon radnog vremena. Često svratimo do obližnje prodavnice i pokupujemo potrebne namirnice na putu sa posla i neobavezno ćaskamo sa ljudima. Upravo vam ovakve aktivnosti mogu nedostajati kada radite od kuće, a sa druge strane izgledaće vam nepraktično da ustajete kada završite sa poslom spremate se za izalazak, trošite slobodno vreme u saobraćajnoj gužvi umesto da odmorite u okviru doba. Vremenom ćete u potpunosti odustati od socijalnih kontakata i na neki način se povući u sebe, uživajući u udobnosti doma što može stvoriti veliku količinu anksioznosti.
Napravite dobar raspored i uključite svoju prijateljicu u njega, jednom nedeljno idite zajedno na kafu i uživajte u svežem vazduhu. Prošetajte u poslepodnevnim časovima do obližnjeg parka, do kozmetičarke ili proverite sniženja u buticima. Ova sitna zadovoljstva će vam omogućiti socijalni kontakt i odvojiti vas od misli o poslu, što će umanjiti količinu stresa koju osećate na dnevnom nivou.
Vreme je da brinete o sebi!
NAJPOPULARNIJI Komentari