Foto: thecollegepeople.com
Kada je pred vama važna prezentacija, važno upoznavanje ili imate važan sastanak sigurno imate blagu tremu. U takvim situacijama samo najsigurniji u sebe izađu kao pobednici. Važno je dobro se pripremiti i biti na nivou zadatka.
Da biste na svakom važnom poslovnom događaju bili sjajni i da biste ostavili najbolji utisak potrebno je da sledite nekoliko korisnih saveta. Danas s vama delimo 8 efikasnih saveta da se što bolje pripremite za sastanak i da na samom sastanu zablistate.
NE PROPUSTITE: Na posao sa stilom - 7 saveta za prikladno oblačenje
1. Pre svakog sastanaka detaljno se pripremite
Dobro se raspitajte o osobi ili osobama s kojima se sastajate.
Da li su ležerni ili ne, šta ih zanima i kakvo su iskustvo drugi imali.
Što više informacija imate bolje ćete proći, a oni vešti umeće da dođu do tih informacija.
2. Pripremite se na razna pitanja
Dok pripremate izlaganje ili prezentaciju pokušajte da postavite sva pitanja koja vam padnu na pamet - od najjednostavnijih do najkomplikovanijih.
Uvrstite te odgovore u prezentaciju i zadivite na taj način slušaoce jer ćete spomenuti sve što ih evetualno zanima.
Ukoliko suprotna strana ipak postavi neko pitanje bićete mnogo spremniji.
Foto: customshow.com
3. Znajte da je i druga stana nervozna
Iako vam se čini da je druga strana opuštena, nekada i u prednosti, nije uvek tako.
Posebno ukoliko imate sastanak 1 na 1 , suprotna strana sigurno ima tremu kao i vi.
Međutim, znajte da se i oni pripremaju koliko i vi i to treba da vam bude motiv da budete što bolji.
4. Prirodan osmeh je najbolje "oružje"
Biti namrgođen, previše ozbiljan nije dobro.
Takođe, nije dobro lažno se osmehivati, niti se previše smejati bez razloga.
Iskreno se nasmejte kada se ukaže prilika i ubacite smislenu duhovitu opasku kada za to dođe vreme.
Tako ćete oduševiti drugu stranu.
Foto: yurtopic.com
5. Gledajte sagovornika u oči
Gledanje u oči stvara sliku o vama kao o otvorenoj i iskrenoj osobi.
Nemojte dozvoliti da vam pogled luta, beži, da gledate na sat ili u telefon tokom razgovora.
Takođe, vrlo je važno da pratite ponašanje sagovornika i pokušate da ga pratite u smislu da li je ležeran ili vrlo ozbiljan.
6. Obratite pažnju na okruženje u kom ste
Ukoliko se sastanak održava u kancelariji ili kući vašeg sagovornika, a ne poznajte ga previše dobro obratite pažnju na okruženje u kom ste.
Pogledajte knjige, slike, fotografije, diplome ili druge lične stvari za koje možete postaviti pitanja i pokrenuti ležernu konverzaciju kada se ukaže mogućnost.
7. Fokusirajte se na želje i interesovanja slušalaca
Kada imate prezentaciju ili izalaganje na sastanku umesto da usmerite govor ka tome šta ste vi zamislili i na vaše želje, fokusirajte na potrebe slušalaca i ono što je njima potrebno.
Pružite im ono što ih zanima i što će imati korist za njih kako biste privukli njihovu pažnju.
Foto: blog.radissonblu.com
8. Nemojte se zapričavati
Sasvim je u redu proćaskati van teme nakon razgovora, međutim, nema potrebe da se zapričavate, posebno ukoliko nekog vidite prvi put.
Ukoliko nekom oduzmete previše vremena, koliko god mu bili simpatični neće biti srećan da vas vidi ponovo.
Vodite računa da budete odmereni u svakom smislu!
NE PROPUSTITE: Aplicirate za posao? Ovih 5 stvari nikako ne smete pisati u propratnom pismu
Možete vi to same!
NAJPOPULARNIJI Komentari