Komunikacija je temelj svakodnevnice ali često zaboravljamo koliko je važna i koliko može uticati na naše odnose, profesionalni napredak i sopstvenu dobrobit. U svetu punom različitih medija često zanemarujemo jedan od najvažnijih aspekata komunikacije - direktnu komunikaciju. Izazov meseca je usmeren na podsticanje direktnog razgovora, bez posrednika, doslovno rečeno bez uvijnja, kako bismo poboljšali naše međuljudske odnose i osećali se samopouzdano.
Možete vi to!
NE PROPUSTITE: Saveti za kreiranje produktivne kućne kancelarije!
Zašto je direktna komunikacija važna?
Direktna komunikacija je proces u kojem razgovaramo licem u lice gledajući sagovornika u oči i koristeći verbalni i neverbalni jezik kako bismo preneli svoje misli, osećaje i namere. Dakle, ovog puta ne možete da pobegnete i razgovarate o važnim temama putem poruka ili telefonskog razgovora. U užurbanoj današnjici obično pronalazimo opravdanja i usešno bežimo od vanih tema ili ih provlačimo između redova kroz društvene mreže i kratke poruke. Upravo ovako izbegavanje udaljava nas od dragih ljudi i čini nesigurnim, ovo je vaša šansa da pokažete hrabrost i izađete iz zone konfora!
Kroz direktnu komunikaciju, možemo bolje razumeti sagovornika jer imamo priliku da čujemo njihov ton glasa, vidimo izraze lica i druge neverbalne signale koji dopunjuju reči.
Kada se suočimo sa osobom licem u lice, stvaramo emocionalnu povezanost i izgradjujemo poverenje. Direktna komunikacija omogućava nam da pokažemo iskrenost i ranjivost, da se zbližimo sa dragim ljudima a posebno sa partnerom.
Konflikti su neizbežni u međuljudskim odnosima, ali direktna komunikacija omogućava nam da brže identifikujemo probleme i rešimo ih efikasnije. Može li bolje od toga?
Ne može, samo je najpre potrebno prevazići strah.
Razmislite o tome šta želite postići ovim izazovom. Da li želite poboljšati komunikaciju sa partnerom, rešiti nerešene konflikte sa kolegama ili se jednostavno bolje povezati sa ljudima oko sebe?
Kada komunicirate direktno, budite potpuno prisutni u razgovoru. Isključite telefon, ne razmišljajte o drugim obavezama i posvetite pažnju osobi sa kojom razgovarate. Na početku ovakav pristup može biti frustrirajuć pogotovo ako ne volite da započinjete komunikaciju.
Aktivno slušanje je ključ uspešne komunikacije. Za početak možete se videti sa dragim ljudima i saslušati ih, ne morate pričati o sebi. Sledeći korak jeste postavljanje pitanja, potvrđujte da ste razumeli sagovornika i dajte im do znanja da vam je stalo do onoga što govore.
Nemojte se bojati da izrazite svoje misli i osećaje otvoreno i iskreno. Iskrenost je osnova direktnog komuniciranja.
Pored reči, obratite pažnju na svoj ton glasa, izraze lica i telesni jezik. Ovi elementi dopunjuju vašu verbalnu komunikaciju. Kada postavite pitanje sagovorniku imate priliku da produbite određenu temu i spontano i vi odgovorite na nju, dajući svoje mišljenje. Pritom ljudi stiću osećaj sigurnosti, kada im postavljate pitanja stavljate im do znanja da vam je stalo do njih!
Ukoliko se suočite sa konfliktom, pristupite mu sa racionlne strane. Koristite direktnu komunikaciju kako biste izrazili svoje potrebe i saslušali potrebe druge strane.
Direktna komunikacija je veština koja se razvija vremenom. Nemojte se obeshrabriti ako ne uspete odmah. Vežbajte je u različitim situacijama i sa različitim ljudima.
Iznova postavljajte pitanja ona će vas uključiti u svet komunikacije i zbližiti sa ljudima.
Javite nam utiske!
NAJPOPULARNIJI Komentari