Sigurno ste bar jednom, dok ste se umorni vraćali kući sa posla, pomislili kakav biste vi bili preduzetnik. Uzimanje posla u svoje ruke je ozbiljan i pomalo zastrašujući potez. Ukoliko vaše poslovanje nastavi da raste i napreduje, verovatno će biti potrebno da zaposlite i pomoć. Od tog trenutka, niste odgovorni samo za svoje ekonomsko stanje, nego uvek na umu morate imati i plate radnika, koje ne bi smele da kasne. Pre nego što počnete da brinete brige kojih nema ni na vidiku i pre nego što odustanete od cele ideje preduzetništva jer deluje previše rizično, obratite pažnju na osobine koje ima svaki preduzetnik i način na koji uspešno poslovanje funkcioniše. Da li biste vi bili dobar preduzetnik - saznajte u nastavku.
NE PROPUSTITE: Kako da krpicama od voska zamenite foliju
Za početak, postoji više vrsta samozaposlenja i pokretanja poslovanja:
Mali biznis - prema pravilu uključuje manje od 500 radnika, ali najčešće započinje kao porodično poslovanje.
Poslovanje od kuće - poslovanje od kuće može se posmatrati kao potkategorija malog biznisa, a podrazumeva (kao što samo ime kaže) rad od kuće. Dakle, centrala i kancelarija se nalaze u vašem domu. Možda vam deluje nezamislivo da biznis pokrećete iz svoje kuće, ali takva taktika je upalila za velike korporacije, poput Apple i Disney.
Onlajn poslovanje - u ovom slučaju nije bitno da li posao vodite od kuće ili iz kancelarije, jer se većina posla vrši onlajn. Internet je otvorio nove mogućnosti i kada je poslovni svet u pitanju. Onlajn se vrši kupovina i prodaja, onlajn rade i blogeri i marketinške agencije.
Kada izaberete način na koji bi vaš biznis trebalo da posluje, kao i lokaciju sa koje bi sve ideje polazile i svi poslovi bili zaključeni, vreme je da proverite da li posedujete sve bitne karakterne osobine uspešnog preduzetnika:
1. Strast - ako razgovarate sa uspešnim preduzetnikom o poslu koji vodi, sigurno će u nekom momentu spomenuti i strast. Strast je vodilja koja će omogućiti da u svoj posao uložite i poslednji atom snage, jer verujete u svoju ideju i u uspeh koji možete postići.
2. Razmišljate van konzervativnih granica - da biste postali prepoznatljivi i da bi vaš brend bio uspešan, morate da se razlikujete od ostalih, a posebno od konkurencije. Zbog toga je nekonvencionalno razmišljanje i drugačiji pogled na svet upravo ono što će istaći uspešnog preduzetnika.
3. Optimizam - teško ćete postići uspeh, ukoliko ne verujete u pozitivan ishod. Budite sanjar i optimista i verujte u svoje ideje, čak i onda kada njihovo ostvarenje deluje gotovo nemoguće.
4. Samopouzdanje - gotovo je nemoguće nikad ne posumnjati u sebe, svoje mogućnosti i sposobnosti. Međutim, pravi preduzetnik će znati kako da prebrodi i pobedi sumnju i uvek se vrati na pravi put.
5. Ne bojite se problema - u svakom poslovanju dođe do sitnijih problma, ili krupnijih ako nastupi kriza. Ipak, uspešan preduzetnik se neće bojati problema i neće ih zanemarivati ili gurati pod tepih. Uspešan preduzetnik je spreman da se suoči sa problemima, da donese odluku i stoji iza nje.
6. Vizija - svaki preduzetnik će istaći da je pre pokretanja firme imao viziju. Vizija je poput sna u koji osoba veruje, koji iščekuje i za koji zna da će se ostvariti. Ponekad vizija može da se menja u toku poslovanja, ali je vrlo važno da svoje poslovanje vidite u budućnosti i znate u kojem pravcu želite da se krećete.
7. Fokus - fokus je vrlo važan za svakog preduzetnika početnika, ali i kasnije, kada se posao razvije. Ako se posao ne razvija brzinom i na način na koji smo planirali, ponude sa strane nas mogu navesti da izgubimo fokus. Kada polovanje napreduje, pa nam se otvaraju brojna vrata, vrlo je lako izgubiti fokus i upustiti se u poslove o kojima ne znamo dovoljno ili koji nas, nakon određenog perioda, više ne zanimaju. Utvrđivanje prioriteta i fokusiranje na njih je ključno za uspeh preduzetnika.
NE PROPUSTITE: Od koga nasleđujemo gene - reč nauke
Ukoliko neke od osobina preduzetnika prepoznajete i kod sebe, možda je vreme da započnete sopstveni biznis. Podelite svoje ideje sa najbližima, pa možda i oni požele da se uključe. Vodite računa da pravi preduzetnik ipak zna i kada da odustane od ideje i zna da uoči momenat kada ni sav optimizam, fokusiranje, vizija i samopouzdanje, neće dovesti do uspeha u poslovanju. Naoružajte se strpljenjem i ne odustajte prebrzo. Vaša današnja ideja, sutra može postati uspešna korporacija.
NAJPOPULARNIJI Komentari