Koliko puta vam se samo desilo to pomračanje uma, kada jednostavno ne možete da odolite svim tim sniženjima, ili kada bez obzira što su skupe, i što će to ozbiljno uticati na vaš mesečni budžet, bš te čizme vam trebaju, i baš taj kaput, i baš ta haljina, i baš te cipele, iako kod kuće imate nekoliko pari onih koje još uvek niste obule! Već unapred znamo odgovor, i samo ćemo reći da ni nama ništa od toga nije strano! Ono što je sasvim sigurno jeste da je termin kupoholičarke u današnje vreme i više nego opravdan. Ipak, nismo mi krivi, jer nas sa svih strana bombarduju ponudama, zar ne? Pa, dobro, ipak malo jesmo krivi, ali to i dalje ne znači da ne postoje načini da se iskontrolišemo.
A to ćemo svakako lakše učiniti ukoliko znamo kojim se sve trikovima služe u našim omiljenim radnjama, sve u cilju da mi kao kupci potrošimo što više para! Svi detalji vas čekaju u nastavku teksta.
NE PROPUSTITE: Spasonosni trikovio u korišćenju kompjutera uz koje ćete biti produktivniji!
Rasprodaja efekat!
Krupnim i velikom slovima, u bojama koje bodu oči, SALE ili RASPRODAJA ispisani natpisi, jasno treba da nam skrenu pažnju i pošalju poruku da su određene kolekcije na popustu, i da možemo da ih kupimo po jefitinijoj ceni. Međutim, ono što je interesantno jeste kako to psihološki utiče na nas. Naime, kako su određena istraživanja utvrdila, na ovaj način na nas se vrši pritisak, tj. imamo automatski kada dobijemo informaciju to doživljavamo kao nešto je hitno potrebno obaviti, i nikako ne treba odlagati.
Naravno, posledica jeste da završimo sa kesama punim stvari koje nam zapravo uopšte nisu hitne. I u tome je čitav paradoks!
Savet: Pokušajte da ignorišete ovo oglašavanje rasprodaja na sav glas, i ako ste već pikirali nešto što želite da kupite, ali vam je skupo, pratite kada će konkretno u toj radnji biti sniženje.
Brend prepoznavanje
Svi smo mi uslovljeni određenim brendovima, pogotovo onim poznatima koji su ujedno i skuplji, tačnije za pojedine od njih vežemo pozitivnu emociju, ako adekvatno daju odgovor na naš modni ukus. Zato se neki manji proizvođači služe sledećim trikom - oni repliciraju oblik obuće, ili pak tipične krojeve garderobe određenog brenda, i svoje primerke ne brendiraju, ali do našeg mozga dopire emocija kao u slučaju primarnog brenda koji je skup.
Zato se bez dileme odlučujemo na kupovinu onog što je jeftinije!
Uparene modne kombinacije
Otišli ste da kupite suknju, jer vam realno treba, ali ste završili i sa blejzerom, i sa košuljom u svojoj kesi! Sasvim je moguće da ste to učinili zato što su ovi komadi obuće bili zajedno izloženi, uglavnom na lutki, i tako vam signaliziraju da mnogo ne propuštate po pitanju modnog efekta ako ih ne kupite u kompletu. Naravno, vi tada uglavnom niste svesni da kod kuće već imate sličan sako ili košulju.
Prepreke na putu!
Pored standardnih izložbenih polica i ofingera sa garderobom i raznoraznim stvarima, aksesoarom i sl, tu su i one koje vam se bukvalno nađu na sred puta dok šetate radnjom. Ne bez razloga - to je dobro osmišljen trik kako biste na to skrenuli pažnju, i poželeli da pazarite još malo.
Sekcije sa rasprodajama su bliže kabina za probavanje
Možda na ovo niste obratili pažnju, ali kada su samo pojedini artikli sniženi u radnjama sa garderobom, oni su vrlo pažljivo pozicionirani kako biste se usput i za njih uhvatili, iako vam ne trebaju, što smo već apsolvirali, ali su, eto sniženi!
U pitanju je pozicija čim uđete u radnju, kao i pored kabina za probavanje, gde su vam posebno usput da ih isprobate!
Mirisi i muzika
Dakle, na temelju svega što smo do sada rekli, možemo zaključiti da mi mnogo više kupujemo emotivno i impulsivno nego na temelju naših realnih potreba. A, kako bi to prodavci još više pospešili, oni se koriste stimulansima, kao što je neka srećna i umirujuća muzika, kao i cvetne note mirisa, koji kod nas proizvode pozitivne senzacije, i čine nas raspoloženima za kupovinu, pri čemu čine da stanje na svom računu ne doživljavamo kao relevantan kriterijum.
NE PROPUSTITE: Lične osobine koje nisu omiljene u društvu - proverite listu
Kako vam se čini njihova strategija? I da li su vam neki od ovih trikova već bili poznati? Mi ćemo se svakako potruditi da ih imamo u vidu sledeći put kada poželimo da ispraznimo svoj novčanik ili kreditnu karticu tokom kupovine!
Foto: izvor
Naslovna foto: izvor
NAJPOPULARNIJI Komentari