Svi želimo dobar posao. Međutim, često nam kompanije koje zamišljamo idealnim deluju nedodirljivo, pogotovo kad si mladi student/diplomac bez 276326 godina radnog iskustva.
Šta bi bilo kad bih vam rekla da većina velikih kompanija u Srbiji godišnje jednom otvori vrata u želji da među svoje zidove primi baš takve mlade ljude kao što ste vi?
Pričam naravno o praksama koje se organizuju bar jednom godišnje od strane kompanija poput VIP-a, Telenor-a, Coca Cole, Henkel-a, Ericsson-a i koje su većini slučajeva, suprotno popularnom verovanju, plaćene .
Na Infostud-ovoj stranici namenjene studentima u svakom trenutku možete naći aktuelne prakse koje nude kompanije u Srbiji. Na ovu listu dodala bih još i Management Trainee Programme koji je stalan konkurs Coca Cole u potrazi za mladim talentima.
Zašto kompanije to rade?
Nedavno sam čula podatak da poslodavci u Srbiji ne mogu da nađu dovoljno kvalifikovanu radnu snagu i da su ponekad prinuđeni da zapošljavaju ljude iz inostranstva. Koliko je to veliki apsurd obzirom na toliko nezaposlenih ljudi u Srbiji. Zato kompanije ulažu svoje ljude, vreme i novac u prakse kako bi od mladih ljudi koji pokažu volju za razvijanjem napravili idealne zaposlene za sebe. Naravno kada vas prime na praksu to nije garant da ćete vi na kraju prakse biti zaposleni u toj kompaniji, ali ako pokažete veliko znanje, volju i ambicioznost..pa čuda se dešavaju .
Na kraju krajeva ako je neko u vas uložio svoje vreme i novac zašto bi vam dozvolio da odete i zaposlite se kod nekog drugog.
Barem je to moja teorija .
U svakom slučaju, ovakve prakse su odlična šansa za svakog ambicionzog mladog čoveka. To je prvi baby-step na putu ka vašoj karijeri i treba da ga iskoristite jer ne gubite apsolutno ništa, a dobijate znanje, iskustvo, korisna poznanstva, šansu da radite tamo gde želite i uz to dobijete i po koju novčanicu kao nagradu za vaš trud. Practice makes perfect!
Autor teksta: Andrea Kovačević
Za dodatna pitanja javite se na mail andrea.kovacevic989@gmail.co
Pratite Andreu na Twitteru: https://twitter.com/
NAJPOPULARNIJI Komentari