Svet parfema je prostrano i čarobno mesto, gde mirisi mogu biti svakodnevni dodatak ličnosti ili prava umetnička dela. I dok većina nas bira mirise na osnovu toga kako nam se dopadaju i koliko nam se uklapaju u budžet, postoji jedan segment ovog sveta rezervisan samo za najistančanije ukuse i, budimo iskreni, najdublje džepove.
Reč je o parfemima čija cena ne meri se desetinama ili stotinama evra, već desetinama hiljada, pa čak i milionima dolara. Zašto ovi mirisi koštaju kao luksuzni automobili ili nekretnine? Šta se krije iza ovih astronomskih cifara? Zaronimo u ekskluzivni svet najskupljih parfema na planeti.
Šta parfem čini izuzetno skupim?
Cena parfema ne zavisi samo od tečnosti unutar bočice, već je rezultat kombinacije nekoliko faktora koji stvaraju auru ekskluzivnosti i neponovljivosti:
Retki i dragoceni sastojci: Neki od najskupljih prirodnih sastojaka u parfumeriji uključuju iris (koren irisa), prirodni oud (agarovo drvo), ambra (izlučevina kita spermatozoida), određene vrste ruža (bugarska, majska) i jasmina. Njihovo dobijanje je često mukotrpno, dugotrajno i zahteva ogromne količine sirovine za malu količinu esencije.
Bočica kao umetničko delo: Zaista skupi parfemi često dolaze u bočicama koje su same po sebi remek-dela. Ručno duvano Baccarat ili Lalique staklo, ukrasi od čistog zlata, dijamanata, safira i drugog dragog kamenja, jedinstveni dizajn – sve to značajno podiže cenu. Bočica nije samo pakovanje, već je deo umetničkog dela.
Zanatstvo i vreme: Proces kreiranja i sazrevanja (maceracije) mirisa može biti dugotrajan. Takođe, samo pakovanje i finalna obrada najekskluzivnijih izdanja često uključuju precizan ručni rad.
Ekskluzivnost i ograničena izdanja: Mnogi od najskupljih parfema proizvode se u izuzetno malim serijama ili kao unikatni komadi, čime se dodatno podiže njihova vrednost i poželjnost.
Nasleđe i priča brenda: Parfemske kuće sa dugom istorijom i legendarnim statusom mogu sebi priuštiti višu cenu, a priča koja stoji iza mirisa ili bočice dodaje na njegovoj vrednosti.
Elitna lista: Parfemi čije cene ostavljaju bez daha
Spremni da zavirite u svet gde se luksuz meri u milionima? Evo nekih od najpoznatijih i najskupljih parfema ikada kreiranih:
Shumukh (The Spirit of Dubai): Često se naziva najskupljim parfemom na svetu. Predstavljen 2019. godine u Dubaiju, ova kreacija vredi vrtoglavih preko 1.3 miliona dolara. Vrednost leži u monumentalnoj bočici (visokoj skoro 2 metra!) ukrašenoj hiljadama dijamanata, biserima, zlatom i srebrom, koja predstavlja simbole Dubaija. Sam miris koristi najfinije sastojke, a dizajn bočice je delo poznatog dizajnera Asgara Adam Alija. To je više skulptura i umetnička instalacija nego običan parfem. Pogledajte detalje OVDE:
DKNY Golden Delicious Million Dollar Fragrance Bottle: Kao što ime sugeriše, vrednost od milion dolara ovde je u potpunosti u bočici. Za humanitarnu aukciju, standardni DKNY Golden Delicious parfem je smešten u unikatnu bočicu u obliku jabuke izrađenu od poliranog žutog i belog zlata, ukrašenu sa 2.700 belih dijamanata i 183 žuta safira, uz jedan 2.43-karatni žuti kanarinac dijamant na vrhu. Pravi dragulj.
Clive Christian No. 1 Imperial Majesty: Smatran jednim od najfinijih mirisa ikada, Imperial Majesty verzija parfema Clive Christian No. 1 vredi oko 205.000 dolara. Proizvedeno je samo 10 bočica. Parfem dolazi u bočici od Baccarat kristala sa 24-karatnim zlatnim okovratnikom i 5-karatnim dijamantom na vrhu. Sam miris koristi najređe i najskuplje sastojke poput indijske sandalovine i tahitijske vanile.
Baccarat Les Larmes Sacrees de Thebes: Kreacija poznate kuće Baccarat, čuvene po kristalu. Ovaj parfem iz 1998. godine vredi oko 6.800 dolara za uncu (oko 23.000 dolara za standardnu bočicu), a najveća vrednost je u samoj Baccarat kristalnoj bočici u obliku piramide. Miris je inspirisan drevnim Egiptom, koristeći tamjan i smirnu.
Kupovina parfema iz ove cenovne kategorije nije samo kupovina mirisa. To je investicija u umetničko delo, kolekcionarski predmet, statusni simbol i delić istorije ili unikatnog zanatstva. Ove kreacije pomeraju granice luksuza i pokazuju do koje mere parfumerija može da se razvije kada nema ograničenja u budžetu i kada se spoje najfiniji sastojci sa najvirtuoznijim zanatima.
Iako većini nedostižni, ovi parfemi pružaju fascinantan uvid u najviši nivo ekskluzivnosti i svedoče o tome da svet mirisa krije i blaga koja su rezervisana samo za odabrane. Kapljica čistog prestiža, zar ne?
NAJPOPULARNIJI Komentari