Često idemo u omiljeni supermarket, kako bismo kupili sve ono što je neophodno za domaćinstvo. Istraživanja pokazuju da ljudi teže ka tome da njihova kupovina bude brza i efikasna. Pokazalo se i to da se prosečno provodi oko pola sata u prodavnici kada govorimo o većoj kupovini. Međutim, ova mesta funkcionišu na misteriozan način i uvek nas nateraju da tamo provedemo više vremena nego što smo planirali. Pored toga, uvek potrošimo više novca nego što smo planirali.
Otkrivamo vam u nastavku lukave trikove u supermarketu koji nas teraju da trošimo više novca.
NE PROPUSTITE: KAKO POZNATI GLUMCI IZGLEDAJU KADA SE UGASE KAMERE?
Da li ste nekada razmišljali zašto su velika kolica na dohvat ruke, a male korpe jedva možete da uočite kad uđete u veći supermarket? To je marketinški trik koji vas motiviše da uzmete kolica i da ih napunite proizvodima. Ako uzmate svaki put velika kolica, veća je verovatnoća da ćete kupiti i ono što vam nije potrebno, jer u moru proizvoda, nećete stići da ocenite na šta ste "bacili novac".
Istraživanja su pokazala da ljudi kupuju 40% više kada koriste velika kolica.
Interesantno je i to da se najviše novca troši tokom određenih praznika. Na to smo nekako i navikli, ali marketinške kampanje koje koriste marketi, još će više uticati na potrošnju. Za Dan Zaljubljenih se proda mnogo više čokolade, nego obično, čak i kada to nije planirano. Oko čokolada videćete sjajnu dekoraciju, drugačija svetla, simbole u obliku srca, reklame koje nude popuste.. Čak i kada niste razmišljali da ih kupite, supermarket će stvoriti potrebu za njima.
Stručnjaci takođe preporučuju da nikad ne idete u kupovinu gladni, jer ćete kupiti mnogo bespotrebnih proizvoda. Tada se javlja želja za brzom hranom i za slatkišima, koju možda ne biste kupili da ste siti. Besplatni uzorci hrani su još jedan trik koji nas motiviše d aprobamo i kupimo nove proizvode.
Čak i ako taj proizvod nije na listi, postoji vellika mogućnost da ćete ga kupiti.
Tehnika koja je već poznata je ta da nas ambalaža privlači više nego proizvod. Uzmimo za primer šarene kaše i ovsene pahuljice. Ako vodite decu u kupovinu, odmah će krenuti za proizvodima koji na sebi imaju nacrtane animirane likove. Baš takvi proizvodi su stavljeni na mesto gde deca mogu da ih vide i dohvate. Čile i Meksiko doneo je regulativu koja nalaže da je zabranjeno da crtani likovi budu na pakovanjima. Njihov cilj je bio da smanje gojaznost među decom, pa strogo regulišu kako pakovanja slatkiša i grickalica izgledaju.
Treba pripaziti i na akcije, koje nude dodatne besplatne proizvode, i treba dobro izračunati da li se to isplati. Dakle, ako su vam potrebne velike količine nečega ili kupujete nekvarljiv proizvod (kao što je maslinovo ulje, pasta za zube, itd.), onda je to dobra prilika. U suprotnom, treba da razmislite.
Kada je reč o sniženjima, ona mogu da budu samo par dinara, ali su dobro istaknuta, tako da pomislite da zaista štedite novac.
Sigurno ste primetili i da proizvodi menjaju svoje mesto. Ako ste uočili da se jaja više ne nalaze tamo gde su mesecima stajala, to je zato što treba da hodate do drugog mesta i da uočite još proizvoda koji su se slabije prodavali. Poenta je da prolazite kroz celu prodavnicu i da kupujete što više stvari.
Osvetljenje je važno i utiče na kupovinu. Pomaže da se iznesu specifični proizvodi. Zbog toga supermarketi koriste posebno osvetljenje kako bi određeni proizvodi izgledali svežije. Ovaj primer najbolje vidimo na voću i povrću.
Pripazite na ove trikove i pokušajte da ih izbegnete pri sledećoj kupovini!
NAJPOPULARNIJI Komentari