Foto: umairqureshi.com
Danas su društvene mreže toliko prisutne u našim životima, tačnije - mi smo prisutni na društvenim mrežama, te retko ko nema profil na Facebooku, Instagramu, Twitteru... Koliko nas to otuđuje i gradi, vrlo uverljivo, iluziju o sopstvenim životima je tema koja se nameće, ali kojom se ovde nećemo baviti, već ćemo predstaviti koliko konkretan uticaj način na koji smo prisutni na društvenim mrežama može imati na naše zaposlenje!
Ako ste mislili da poslodavci prilikom zapošljavanja, ili kasnije tokom radnog odnosa, ne proveravaju vaše profile na društvenim mrežama - varate se! Njima je jako bitno i kakav ste sebi imidž izgradili i da li on može, eventualno, imati uticaja na vaš posao.
Pročitajte u nastavku na koji način da koristite društvene mreže da biste bili profesionalni u očima vašeg poslodavca.
NE PROPUSTITE: 13 korisnih saveta za uspešan i srećan brak
Uredite vaše profile na društvenim mrežama tako da budu profesionalni
Naravno, za LinkedIn profil se podrazumeva da je profesionalan - tu promovišete vaše radno iskustvo i kompetencije, što i jeste svrha ove društvene mreže. Međutim, ako zaista vodite računa o vašem imidžu u poslovnom svetu, onda ćete u sličnom maniru urediti i vaše ostale profile, u smislu da ako vas budući poslodavac traži putem Googlea, dobije što reprezentativniju sliku.
Podesite da vaši profili budu privatni
Nikako ne prepustite slučaju privatnost odnosno javnu transparentnost vaših objava. Ako iznosite npr. svoje političke stavove ili postavljate slike koje su nešto slobodnije, bilo bi dobro da namestite da ne budu svima vidljive.
Držite vaše profile "čistima"
Mada ovo deluje logično, mnogi ne vode računa o sadržaju na svojim profilima: seksualne objave, vulgaran rečnik, spominjanje bivših kolega u lošem kontekstu - sve to može da vas košta čak i posla.
Redovno ažurirajte svoj LinkedIn profil
Pojedina istraživanja su pokazala da 79% poslodavaca traže i zapošljavaju kanidate putem LinkedIna, tako da je jasno zbog čega treba redovno da ažurirate podatke o vašem radnom iskustvu. Poslodavac će analizirati upravo taj sadržaj koji ste sami kreirali i na osnovu njega proceniti da li biste se uklopili u njegovu radnu sredinu.
Ne izostavite na LinkedInu da pomenete volontersko i iskustvo u humanitarnom radu
Iako deluje kao sporedan podatak o vama, veoma je važno da ne izostavite gde ste volontirali, za koje organizacije i sl. Pokazalo se da se iskustvo tog tipa pri zapošljavanju vrlo ceni!
Budite aktivni na svojim profilima
Čemu vam služi profil na Facebooku ili Instagramu, ako vam je poslednja objava bila pre dve godine? To isto šalje negativnu poruku jer poslodavci vole one koji su proaktivni, informisani o aktuelnostima i "umreženi" sa ostalima.
Društvene mreže su, očigledno, odavno prestale da budu samo zabava. Koristite ih na pravi i formirajte o sebi poželjnu sliku u poslovnom svetu.
Foto izbor: popsugar.com
NAJPOPULARNIJI Komentari