Šta je Blue Monday i zašto je 20. januar izabran za najdepresivniji u godini, otkrivamo u nastavku.
Za sve je kriv Sky Travel
Davne 2005-te, kompanija Sky Travel je počela da svaki 20. januar naziva plavim. Ova turistička kompanija je tvrdila godinama da je ovaj dan težak, zamoran i dosadan. Kada ponavljamo jedno te isto, počinje da se obistinjava. Mnoge kampanje su se tome pridružile, mnoge kompanije krenule da koriste izraz Blue Monday, i mnogi ljudi potvrdili da je ponedeljak pred kraj januara baš depresivan.
Šta kaže nauka?
Kompanija je radila istraživanje sa psihologom Cliff Arnallom (2004.) na razvoju formule depresije, ali nemamo nikakva opširnija istraživanja da bismo ovo mogli da potvrdimo.
Marketing je urodio plodom
Mnogi smatraju da je za pokretanje plavog ponedeljka ipak zadužen marketing, a ne nauka koja brine o mentalnom zdravlju. I ako je sve tako, onda bismo baš za to vreme zakazali neko fino putovanje, preko turističke agencije. Sky Travel ne radi od 2010. ali je Blue Monday ostao aktivan i 15 godina kasnije.
Naša poruka
Ponedeljak ne mora bude stresan. Niti depresivan. Nemoguće je da jedan dan bude loš za sve. Zato, glavu gore i nedajte se lako prevariti sa najtužnijim danom u godini.
NAJPOPULARNIJI Komentari