Svi mi težimo da na polju karijere ostvarujemo što bolje rezultate, i da sebi omogućimo što bolju perspektivu u tom pogledu. Svakako, u kojoj god branši da radimo, uspeh dobrim delom i ponajviše zavisi od naših zalaganja. Ipak, kako niko od nas nije mašina, ne uspevamo zaista i da damo svoj maksimum. Uzroci tome mogu biti različiti - bučna sredina u kojoj radimo, naše misli koje su rasejane, problem sa organizacijom vremena itd. Ipak, uvek postoji način da sve ove izazove prevaziđete, primenom određenih metoda i strategija, za koje se ispostavilo da su i više nego uspešne po ovom pitanju.
A detaljnije na temu kako da pospešite produktivnost na poslu, u nastavku.
NE PROPUSTITE: Šta je kod žena privlačno, a šta odbojno - iz muškog ugla
Sigurni smo da će vam saveti koji slede pomoći da budete što zadovoljniji svojim radnim danom.
1. Stvorite sebi uslove za fokus
Ovde postoji više stavki o kojima treba da povedete računa. Prvo, potrudite se da nikad ne budete u zaostatku, jer to je ono što stvara tenziju i pritisak, koji ni za koja nije motivišući. To znači da treba da dolazite na posao na vreme, ili malo pre vremena - ako želite da imate svojim 5 minuta mira, bilo da to znači da ćete čitati vesti, ili ispijati kafu.
Potom, sledi onaj trenutak isključivanja, koji je neophodan kako biste mogli da se uključite u dnevne obaveze na poslu. A najvažnije što treba da učinite kako biste se uključili jeste da isključite svoj privatni telefon iz sfere vaših interesovanja. Proveravanje notifikacija ostavite za pauzu, ili još bolje - za vreme nakon posla.
Takođe, kako biste se što bolje fokusirali, proverite da li je vaše radno mesto podešeno baš onako kako vama odgovara. Organizujte se tako da znate gde vam se šta nalazi, da vam sve ono što vam je potrebno u radu bude na dohvat ruke itd.
2. Napravite prioritete
Foto: www.inc.com
Još jedna veoma važna stavka. Svi smo mi ponekad zatrpani poslom, i neophodno je da stvari stavimo u neki raspored. Prvo, to podrazumeva da ćete unapred praviti plan i program svojih obaveza, zajedno sa rokovima kada one moraju da budu završene, sve to uvrstiti u planer, i na početku svakog dana se konsultovati sa istim, kako biste u okviru konkretnog radnog dana znali šta je to što treba i mora prvo da dođe na red.
Takođe, uvek će iskrsnuti nove obaveze na dnevnom nivou, a na vama je da procenite da li su goruće i zahtevaju da im se odmah procenite, a ostalo stavite na čekanje.
Ukoliko vaš posao zahteva saradnju sa kolegama, trudite se da funkcionišete kao tim, i da jedni drugima izlazite u susret, ali ako ste u određenom momentu zatrpani obavezama, sasvim je u redu da kažete Ne.
3. Otkrijte kada ste najproduktivniji
Ovo je veoma važno! Svi smo mi različiti, i dok je neko super skoncentrisan na početku radnog vremena jer je jutarnji tip, nekom drugom "mozak najbolje radi" u npr. popodnevnim satima. U skladu sa tim napravite i plan - sve one rutinske obaveze za koje vam u načelu nije potrebna maksimalna koncetracija ostavite za ono doba dana kada baš i nemate maksimalnu energiju, a ono vreme kada znate da najbolje funkcionišete, rezervišite za sve one kompleksnije zadatke.
4. Dajte sebi oduška
Foto: www.liverostrum.com
I naposletku, ono što svakako treba da shvatite jeste da niste mašina. Nemojte da forsirate sebe da radite bez 5 minuta odmora. Ustanovite da li vam više odgovara da imate jednu dužu pauzu, ili više kraćih, i nemojte zaboraviti da je to vaše vreme.
Ne preskačite obroke, i trudite se da budu zdravi, jer to je ono što je takođe direktno odgovorno za to koliko koliko ste skoncentrisani. I još jedna napomena - nemojte da se nervirate i da paničite ako vidite da vam nešto ne ide. Tako sebi samo činite medveđu uslugu, jer ćete zablokirati.
Zastanite, udahnite duboko, prošetajte, pa onda pokušajte ponovo, ili se konsultujte sa kolegom koji bi vam u određenoj situaciji mogao biti od pomoći.
NE PROPUSTITE: Čega treba da se oslobodite kako biste zaista bili srećni?
Uz primenu ovih saveta, sasvim je sigurno da ćete vremenom ostvarivati bolje rezultate na poslu. Koliko njih ste do sad već primenjivali?
Naslovna foto: http://uk.businessinsider.com
NAJPOPULARNIJI Komentari