Prodavnice garderobe, kao i bilo koje druge vrste radnji uostalom, često pribegavaju raznim trikovima kako bi nas naterali da potrošimo više. Butici imaju svoje načine da navodno velikim popustima i raznim smišljenim akcijama nateraju i najtvrđe kupce da kupe nešto što im nije bilo u planu, i što im, možda, faktički nije ni potrebno. Uz sve to, da ne pričamo o raznim strategijama, kada radnje podignu cene samo da bi ih kasnije spustili i privukli mušterije navodnim popustom. Reklame i radnje često komuniciraju popuste i do 70%, ali kada se nađete u radnji takav popust možete da vidite samo na jednoj stvari, dok su ostale snižene maksimalno do 10%.
Sve ovo može učiniti da potrošač bude nasamaren i izmanipulsan, a kako to ne bio bio vaš slučaj, u nastavku saznajte kojim se sve trikovima služe prodavci.
NE PROPUSTITE: 9 znakova da treba da okončate vezu
Nestandardne veličine
Različiti proizvođači imaju različite veličine. Na primer, može da vam se desi da u jednoj radnji uđete u mali broj, dok u drugoj jedva možete da stanete u M veličinu. Neke kompanije veštački smanjuju veličinu svojih odevnih predmeta kako bi naterali žene da ih češće kupuju.
U prvom planu brend, a ne kvalitet
Veliki brendovi ponekada kreiraju odeću sa veoma poznatim dizajnerima. Njihov cilj je da mušterije plate mnogo više više za takve modele, a jedina stvar koja je ekskluzivna po pitanju takvih komada garderobe jeste njihova ograničena serija, dok se po kvalitetu uopšte ne razlikuju od ostalih modela.
Foto: brightside.com
Rasprodaje
Da li ste ikada primetili kako je odeća u radnjama uredno i precizno složena, dok je garderoba na popustima u totalnom haosu naslagana na gomilu? Ovo je urađeno sa namerom, kako bi se potrošač osetio srećnim što je pronašao dobru ponudu i odmah otrčao da kupi komad, koji mu možda ni ne treba.
Manipulisanje kvalitetom materijala
Proizvođači često precenjuju sintetičku garderobu kako bi podstakle potrošače da plate više za komade koji su proizvedeni od prirodnih materijala. Potrošač misli kako svilena ili pamučna bluza nije toliko skupa u poređenju sa sintetičkom i odlazi da je kupi bez razmišljanja. Dalje, čak i kada je komad garderobe etiketiran kao 100% prirodan, imajte u vidu da proizvođači garderobe koriste opasne hemikalije koje je nemoguće otkriti bez laboratorijskih analiza. Neke od hemikalije koje koriste, sprečavaju pojavu buđi i štite garderobu od insekata, druge se koriste kako bi izašle u susret dizajnerima i njihovoj želji za specifičnom bojom ili teksturom garderobe. Bilo kako bilo, svaki put pre nošenja dobro operati novi komad odeće. To će smanjiti broj potencijalno štetnih hemikalija i spasiti vas infekcije. Naposletku, današnja odeća se često pravii od loših materijala, sa lošim krojem, lošim printom, a sve to kako bi trajala što kraće i kako bi nas naterali da kupujemo što češće i što više.
Foto: brightside.com
Outleti
Pokušavajući da uštede novac, mnogi ljudi idu u outlet-e da kupe dizajniranu odeću. Ipak, odeća u takvim outletima samo izgleda kao da je dizajnirana, jer često luksuzni brendovi prave kopije od jeftinih materijala kako bi obezbedili prihod od ljudi koji inače ne bi mogli da priušte originalne komade iz njihovih skupih butika.
Sve su ovo mali i veliki trikovi potrošačkog društa u kom živimo, i ono što smo želeli jesta da vam ukažemo na njih, ne da biste prestali da idete u vaše čarobne kupovine, naravno, već da biste vise uživali u njima birajući za vas uvek bolju i kvalitetniju opciju!
Naslovna foto: blog.vendhq.com
NAJPOPULARNIJI Komentari