Posebno nas raduje što imamo priliku da vas drage čitaoce obradujemo jednom novom preporukom za čitanje, i to knjige koja je vrlo osobena svojom tematikom i načinom na koji se jedno životno iskustvo i interesovanja, strast i ljubav prema poslu, pripovedački integrišu u romaneskno štivo. Malo je toga što može toliko upotpuniti doživljaj kao vreme provedeno sa knjigom u ruci, a upravo jedan takav užitak vam sledi sa romanom Bojane Kovač: "Pervertajzing - agencijski anali", koji otkriva šta se sve krije iza kulisa u svetu marketinga.
Pročitajte detaljnije u nastavku.
NE PROPUSTITE: Saznajte kako vam čitanje knjiga može produžiti život
Bojana Kovač je izgradila uspešnu karijeru u sferi marketinga, pisanje je njena strast, svakodnevna inspiracija su joj, kako sama kaže, njenih dvoje dece, a opsesija japanski pisci.
Sada se verovatno pitate gde je ta granica na kojoj se jedna uspešna poslovna žena pretvara u pisca? Pretpostavljamo da ta granica ne postoji, već da su talenti Bojane Kovač objedinjeni i isprepleteni, što je upravo razlog zbog kojeg je i "Pervertajzing" ujedno i roman, koji u svom žanrovskom određenju podrazumeva fiktivnu nadogradnju, ali i svedočanstvo o tom magičnom svetu agencijskog marketinga.
Ako pogledamo sam naslov romana Pervertajzing - agencijski anali, odmah možemo uočiti žanrovsko određenje koje asocira na faktografiju. U ovom slučaju to je višegodišnje iskustvo u marketingu, koje podrazumeva saradnju sa velikim klijentima, koordiniranje zanimljivim događajima, snimanje reklama itd, i neosporno je da je roman integrisan upravo iz tog izvora - svet marketinških agencija i rada u njima ispostavlja se kao veoma intrigantan i izazovan, a sudeći po romanu sasvim dostojan književne interpretacije. Kako sama autorka kaže, inspiracija za knjigu je došla sasvim spontano, iz prepiske sa prijateljicom i ujedno koleginicom iz branše sa kojom je razmenjivala svoja svakodnevna poslovna iskustva, za koja se ispostavilo da su ne samo interesantna, već i tipična, i podrazumevaju ne samo poslovne, već i one ljudske aspekte, te bi stoga bila zanimljiva ne samo onima koji su u branši, već i širem čitalačkom auditorijumu. Sve ovo je Bojani poslužilo kao odlična osnova za romanesknu radnju koja će pratiti različite književne likove i njihove životne priče...
Glavna junakinja romana je Etna, koja u svet medija i marketinga stupa već sa svojih 18 godina, i to preko jednog beogradskog i svetski poznatog umetnika sa kojim doživljava ljubavnu strast i avanturu. Etna je tada još uvek mlada i uplašena devojka, a ova ljubavna priča nije imala baš srećan epilog, što sve ostavlja dubok trag na njoj... Nekoliko godina kasnije, ona uspeva da se nađe na putu ostvarenja svog sna da radi u svetu marketinga, zaposlivši se u jednoj poznatoj agenciji. Ipak, i tu nailazi na prepreke, spletke, intrige, biva predmet mobinga, pa na kraju odlučuje da do cilja dođe na lakši način, a naznaka tog lakšeg načina je u tome što između nje i Petra, jednog od vlasnika marketinške agencije, postoji strast, koja postaje ključan motiv za razvoj ljubavne priče koja se integriše u romanesknu radnju. U romanu se javljaju i drugi likovi, koje autorka svojim pripovedačkim postupkom karakteriše kroz njihove međusobne odnose. Etna uspeva da ostvari velike poslovne uspehe i da izgradi zavidnu karijeru u svetu biznisa, ali na kraju ostaje zatečena pred pitanjem da li su sve njene odluke bile ispravne. U poslednjoj sceni, na sahrani svoje prve ljubavi - slikara Bobija, sve se razrešava...
Imali smo prilike da saznamo i šta Bojana Kovač ima da kaže u vezi sa svojim romanom:
Verujemo da među našim čitaocima ima dosta onih koje rad u marketingu izuzetno privlači, pogotovo kada su mladi u pitanju. Na osnovu svog iskustva šta mislite da su 3 osnovne osobine koje neko mora da poseduje da bi uspešno plivao u toj ,,bari’’?
Konstantan entuzijazam, glad za znanjem i upornost. A u praksi i poneku dobru konekciju.
U jednom intervjuu ste izjavili da je prelomni trenutak koji vas je inspirisao da pišete ovaj roman bila prepiska sa jednom od vaših koleginica iz branše o nekim svakodnevnim situacijama u poslu. U kojoj meri su priče u romanu zasnovane na događajima iz stvarnog života?
Dobar deo romana je zasnovan na istinitim pričama koje su se desile u različitim agencijama i medijima u proteklih desetak godina uz određena ulepšavanja ili uveličavanja kako bi pojava, kliše ili predrasuda dobila na značaju i kako bi se kroz fikciju zainteresovali ljudi koji žele da znaju kako to izgleda ili podsetili oni ljudi koji su već radili ili rade u industriji advertajzinga.
Glavni protagnosita romana je žena. Koliko je u svetu marketinga odnos polova zaista ravnopravan i da li je ženama put kroz tu ,,džunglu’’ teži ili im pak to što su žene neke stvari olakšava i koje?
Mislim da definitivno nije ravnopravan i da se žene i dalje kapiraju veoma površno - nekoliko puta i sama sam imala priliku da čujem neke “osnivače firmi” kako kažu “daj da nađemo neku ženu za tu poziciju koja će da ide i da se cima za male pare”. U tom smislu mislim da je ženama mnogo teže, jer osim toga što su na ključnim pozicijama donosioci odluka i dalje muškarci, žene moraju dva puta više da rade, uče i usavršavaju se da bi eventualno dostigli nivo koji muškarci nekim regularnim putem dobijaju ukoliko su snalažljivi ili obrazovani ili dobro konektovani.
Takođe, postoji i taj drugi put kojim je otišla junakinja knjige, realan aspekt iz kog se na radnom mestu na ženu ponekad gleda kao na seksualni objekat. Na toj ženi je da odluči da li je zaista sposobna da ide tim drugim, lakšim putem i kako to najbolje da iskoristi u svojoj karijeri.
Kao što vidite, ova knjiga aktuelizuje mnoge važne teme - pitanje karijere, položaj žena u poslovnom svetu, odnos posla i emotivnog života, kompromisi i ne samo poslovni već i životni izbori koji utiču na naš dalji put. Svakako ne propustite da pročitate roman "Pervertajzing - agencijski anali" i da uživate u svom autentičnom čitalačkom doživljaju!
Bojana Kovač, po vokaciji diplomirani ekonomista, rođena je u Beogradu, a svoju profesionalnu karijeru započela je u PR sektoru renomirane marketinške agencije McCann Erickson, da bi narednih godina radila na nekim od najvećih kampanja i sarađivala sa nekim od najvećih klijenata. Svoju biografiju obogatila je i radom na televizijama Fox i B92, što je samo doprinelo unapređenju njenog iskustva u komunikacijskom i advertajzing biznisu. Sarađivala je i sa jednom digitalnom agencijom iz Njujorka, a nije joj stran ni samostalan rad. Pisala je i kao kolumnista za magazin Cosmopolitan.
Knjigu možete pronaći u knjižarama „VULKAN“, „Supermarket Koncept Store“, knjižarama „DELFI“ ili naručiti putem porudžbenice na sajtu www.pervertajzing.weebly.com.
NAJPOPULARNIJI Komentari